خواص کدو سبز

طبیعت کدو سبز سرد و مرطوب است.

با مصرف خام کدو سبز ویتامین بیشتری دریافت کنید.

کدو سبز خام بخورید.

کدو سبز یکی از خوراکی هایی است که علاوه بر طعم لذیذ، آب فراوانی نیز دارد. کدو تنبل را می توان به صورت خام یا آب پز یا پخته مانند بورانی مصرف کرد، اما خام بهتر است. در این مقاله در مورد خواص کدو تنبل بیشتر بخوانید.

طبیعت کدو سبز سرد و مرطوب است.

ارزش غذایی و کالری کدو سبز 17 کالری در 100 گرم است. کدو سبز حاوی ویتامین C، ویتامین B از جمله فولات و ویتامین A و مواد معدنی از جمله پتاسیم، منگنز، منیزیم، فسفر و کربوهیدرات، پروتئین و فیبر است.

کدو سبز خام را می توان در انواع سالاد استفاده کرد، کدو سبز پخته را می توان برای تهیه سوپ، خورش و دلمه استفاده کرد.

بهتر است بدانید کدو سبز را بهتر است به صورت خام و پخته با پوست مصرف کنید زیرا پوست سرشار از آنتی اکسیدان های بتاکاروتن است و بدن را در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.

کدو سبز; ضد سرطان.

کدو حلوایی حاوی مقدار زیادی مواد ضد سرطان و آنتی اکسیدان است و خوردن آن از بروز سرطان و پیری زودرس سلول ها جلوگیری می کند.

خوردن سبزیجات غنی از فیبر، از جمله کدو سبز، سموم سرطان‌زا را از سلول‌های روده بزرگ خارج می‌کند و فولات، بتاکاروتن و ویتامین C موجود در آنها از این سلول‌ها در برابر مواد شیمیایی که باعث سرطان می‌شوند محافظت می‌کند.

کدو سبز به دلیل داشتن آلفا و بتا کاروتن در کاهش خطر سرطان پروستات در مردان بالای 60 سال موثر است.تحقیقات اخیر نشان داده است که به کاهش علائم سرطان پروستات کمک می کند.عصاره کدو سبز رشد ضعیف پروستات است. همانطور که می دانید، بزرگ شدن خوش خیم پروستات منجر به مشکلاتی در عملکرد سیستم ادراری و اندام ها می شود. مواد مغذی گیاهی موجود در کدو سبز مسئول این تسکین هستند.

بیشتر بخوانید:  خواص کدو حلوایی

کدو سبز دارای خواص ضد سرطانی است و از سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند.

آب کدو سبز از نظر توانایی مقابله با دگرگونی سلولی شبیه پیاز، تربچه و کدو تنبل است.

کدو سبز; ضد پیری و تقویت کننده حافظه.

اعتقاد بر این است که کدو سبز دارای خواص ضد پیری بسیار خوبی است. آنتی اکسیدان های موجود در آن حافظه را تقویت کرده و مشکلات مرتبط با افزایش سن را تا 40 درصد کاهش می دهد.

طبق تحقیقات دانشگاه راش در شیکاگو، ویتامین های A و E همراه با اسیدهای چرب امگا 3 جذب آنتی اکسیدان های محلول در چربی را بهبود می بخشد و به بازسازی موثر سلول های مغز کمک می کند.

فواید خوردن کدو سبز برای کاهش وزن.

کدو سبز حاوی بیش از 95 درصد آب است که آن را به یکی از بهترین غذاها برای افرادی که رژیم دارند تبدیل می کند.

کدو سبز نیز کم کالری است و در هر 100 گرم تنها 25 کالری دارد. علاوه بر این، کدو سبز متابولیسم را افزایش می دهد.

کبد و کبد چرب.

کدو سبز یکی از سبزیجاتی است که بیشترین میزان سدیم را دارد. سدیم بدن را افزایش می دهد و به نرم شدن کبد و درمان کبد چرب کمک می کند.

بهتر است از کدو سبز خام با پوست (در صورت ارگانیک بودن) در سالاد استفاده کنید تا سم زدایی کبد بیشتر شود.

خواص کدو,فایده های کدو سبز

کدو سبز خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته را کاهش می دهد.

سرما.

کدو سبز منبع عالی ویتامین C و ویتامین A است، این دو ویتامین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید:  دانستنی ها درباره ریحان

فشار خون.

کدو سبز سرشار از پتاسیم است که فشار خون را کاهش می دهد و خطر بیماری قلبی و سکته را کاهش می دهد.

معده و دستگاه گوارش.

همانطور که گفته شد کدو سبز حاوی مقدار زیادی آب استآب به طور کلی هضم غذا را بهبود می بخشد، به درمان زخم معده کمک می کند، خطر بیماری التهابی روده را کاهش می دهد و از سلامت دستگاه گوارش حمایت می کند.

سرعت هضم کدو سبز بالا است و چون حاوی فیبر زیادی است می تواند به بهبود روده و درمان یبوست و اسهال کمک کند.

چشم

کدو سبز حاوی ویتامین C، منگنز، بتاکاروتن، لوتئین و زآگزانتین است که برای سلامت چشم و پیشگیری از دژنراسیون ماکولا، آب مروارید و گلوکوم مفید است.

کاهش علائم.

اعتقادی وجود دارد که کدو سبز آسم را درمان می کند. زیرا حاوی مقدار زیادی ویتامین C است. مصرف منظم این سبزی باعث کاهش سطح هموسیستئین می شود. ‌ باید بدانید که سطوح بالای هموسیستئین منجر به بیماری قلبی و سکته می شود. مقدار ویتامین C و لوتئین موجود در کدو سبز به چشمان شما کمک می کند تا به خوبی ببینند و سلامت خود را حفظ کنند.

فولات، پتاسیم و ویتامین A با هم برای حفظ و بهبود سلامت کلی کار می کنند.تحقیقات اخیر نشان داده است که عصاره کدو سبز به تسکین علائم بزرگ شدن خوش خیم پروستات کمک می کند. همانطور که می دانید، انبساط خوش خیم پروستات منجر به مشکلاتی در عملکرد سیستم ادراری و اندام ها می شود. مواد مغذی گیاهی موجود در کدو سبز مسئول این تسکین هستندمس موجود در این سبزی به کاهش علائم آرتریت روماتوئید کمک می کند.منبع: خوی وب

بیشتر بخوانید:  فواید و ارزش غذایی لوبیا قرمز

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …