فروش حضوری بلیت پروازهای اربعین ممنوع شد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بلیت‌های اربعین به‌ صورت حضوری یا تلفنی به فروش نمی‌رسد و فقط از طریق سایت‌های رسمی شرکت‌های هواپیمایی یا  فروش آنلاین امکان‌پذیر است.

جعفر یازرلو در جمع خبرنگاران اعلام کرد: با توجه به بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت‌های هواپیمایی به‌هیچ عنوان بلیت‌های اربعین به‌صورت حضوری یا تلفنی به فروش نمی‌رسد و زوار اربعین فقط از طریق سایت‌های رسمی شرکت‌های هواپیمایی یا سایت‌های فروش آنلاینی که توانسته باشند الزامات ذیل بخشنامه ۲۳۵۰۵ تاریخ 21 مرداد ۱۴۰۲ سازمان هواپیمایی کشوری را برآورده کنند، می‌توانند بلیت بخرند.

وی خاطرنشان کرد: فهرست شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر بلیت پروازهای اربعین (دفاتر فروش آنلاین) پس از بررسی زیرساخت‌های دفاتر در تطابق با استانداردهای مورد نظر این سازمان و اخذ وثایق و ضمانت‌نامه‌های لازم جهت تضمین حسن انجام کار اعلام می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: به هیچ عنوان فروش چارتری نداریم چه در مسیرهای داخلی و چه عملیات اربعین و کلیه قراردادهای چارتری بین شرکت‌های هواپیمایی و چارترکنندگان در بازه زمانی اربعین [۲۷ مردادماه تا ۲۰ شهریور ماه] به حالت تعلیق درآمده و فروش و صدور بلیت اربعین توسط چارترکنندگان ممنوع است.

ادامه فروش بلیت چارتر تهران

 با وجود ممنوعیت‌ها

با این؛ محمد محمدی بخش؛ رئیس سازمان هواپیمایی اعلام کرد؛ فروش بلیت‌های چارتری تا پایان شهریور برای آرامش بازار ممنوع شد و قوانین لازم برای ممنوعیت کامل آن در دستور کار است.

پس‌از اعلام خبر رئیس سازمان هواپیمایی در خصوص ممنوعیت فروش بلیت‌های چارتری؛ مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز در حیاط دولت این موضوع را تأیید و در چهارم مردادماه دستور داد که مجوز پروازهای چارتری در هر صورت تا اطلاع ثانوی لغو شود. البته به جز پرواز به میادین نفتی که جزئیات آن با سازمان‌های متقاضی مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید:  انواع کاردستی های با پنبه

اما برخلاف وعده‌های مسئولین مربوطه که فروش بلیت چارتری را ممنوع اعلام کردند همچنان شاهد فروش بلیت‌های چارتری به مقصد نجف در برخی سایت‌‎ها هستیم. فروش بلیت چارتر به معنای ارائه بلیت، سرویس رفت و آمد، هتل و به‌طور کلی یک پکیج گردشگری است اما در کشور ما معنای چارتر، ارائه بلیت با قیمت بالاتر و بدون خدمات دیگر و در واقع، گران‌فروشی است که تخلف محسوب می شود.

ولی همچنان اگر قصد سفر به مکان زیارتی با امکانات ویژه در اربعین امسال رو دارین تور ارزان مشهد میتواند گزینه مناسبی باشد با در نظر گرفتن این موضوع که به شکل زمینی هم میتوانید به زیارت کربلا در اربعین امسال بروید.

یکسری از افراد هم هستند سعی بر فرار از ماجرا کربلا و … دارند. آنان میتوانند با رزرو تور کیش از تمامی این ماجرا به دور باشند.

«سیوان دشت»؛ رئیس گروه دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی با تاکید بر اینکه فروش بلیت‌های چارتری ممنوع و هیچ سایت چارتری از سازمان هواپیمایی مجوز ندارد؛ افزود:
اگر قصد سفر به مکان زیارتی با امکانات ویژه در اربعین امسال رو دارین تور زمینی مشهد میتواند گزینه مناسبی باشد با در نظر گرفتن این موضوع که به شکل زمینی هم میتوانید به زیارت کربلا در اربعین امسال بروید در ادامه بیان کرد،ولی متأسفانه سازمان هواپیمایی با برخی از سایت‌های غیررسمی مواجه است که مجوز رسمی برای فروش بلیت چارتری از سوی سازمان هواپیمایی کشور ندارند. چندین مورد از سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت‌های چارتری را برای پیگیری رسمی به قوه قضائیه ارجاع شده تا دسترسی فروش این سایت‌ها مسدود شود.

بیشتر بخوانید:  کاردستی با مواد در طبیعت

صدیق‌نیا با تاکید بر فروش غیرمجاز بلیت نجف در پیش‌ از اربعین، گفت: اگر پیش فروش بلیت چارتری به مقصد نجف پیش‌از آن بازه زمانی که رئیس سازمان هواپیمایی فروش بلیت چارتری را ممنوع اعلام کرده، صورت گرفته باشد اما پرواز در بازه زمانی اربعین باشد این بلیت باطل است و پروازی با بلیت چارتری انجام نخواهد شد.
پایان رپورتاژ اگهی