دانه تف چیست؟ + خواص

خاصیت دانه تف, دانه ی تف چیست

دوستی با خواص دانه تف

دانه‌ی تف teff سرشار از آهن و کلسیم می باشد. گیاه و دانه ی تف از گیاهان بومی آفریقا و در واقع اتیوپی هست. می توان آرد تف را با آردهای دیگر مشابه آرد برنج که بدون گلوتن هست مخلوط کرده و برای تهیه ی نان و کلوچه یا تارت و غیره استفاده کرد.

گیاه و دانه ی تف از گیاهان بومی آفریقا و در واقع اتیوپی هست.

دانه تف 1 گیاه 1 ساله هست و قدی بلند دارد. به صورت معمولی گیاه این دانه از ۳۰ سانتی متر تا ۱ متر نیز رشد می کند. دانه تف برای رشد نیاز به زمین خیلی حاصلخیز دارد و به روش های معمول کشاورزی نیز رشد نمی کند. دانه تف اندازه خیلی کوچکی دارد و به دلیل کوچک بودن آن خیلی سریع پخته می شود.

دانه تف به رنگ های قرمز، سفید و قهوه ای تیره وجود دارد.

دانه‌ی تف یکی از دانه های بدون گلوتن هست. بهتر هست بدانید که میزان این دانه های ریز منبع آهن و کلسیم هستند و اگر گذرتان به جاهایی افتاد که از این دانه ها داشتند قطعاً تهیه و استفاده کنید. این دانه ها به صورت آرد به عنوان جانشین آرد گندم داخل بازار شده هست. می توان آرد تف را با آردهای دیگر مشابه آرد برنج که بدون گلوتن هست مخلوط کرده و برای تهیه ی نان و کلوچه یا تارت و غیره استفاده کرد.

دانه تف Teff را بیشتر بشناسید

دانه تف Teef Sead 1 سوپرفود مغذی بدون گلوتن، با طعم ملایم هست که در 3 رنگ قرمز، سفید و قهوه ای وجود دارد. مبدا اصلی دانه تف کشور های آفریقایی مشابه اتیوپی و اریتره هست که به دلیل فواید حیرت انگیز آن در سال های اخیر در سایر کشورها مشابه آمریکا و اروپا نیز کشت و مصرف می شود. دانه تف بیشتر برای تهیه نان ها و اکثر غذاهای بدون گلوتن استفاده می شود.

بیشتر بخوانید:  خواص و مضرات سنگدان مرغ

یکی از خواص بی نظیر دانه تف میزان کلسیم آن هست بطوریکه 1 فنجان دانه تف پخته شده حاوی 123 میلی گرم کلسیم هست همچنین این دانه باستانی سرشار از نوع خاصی از فیبر هست که می تواند برای اعتدال سطح قند خون، کاهش وزن و سلامت دستگاه گوارش بویژه روده بزرگ خیلی مفید باشد.

دانه تف می تواند بعنوان 1 غذای جانبی یا غذای اصلی بصورت بخارپز یا پخته شده مصرف گردد. همچنین می توان از آن برای تهیه کلوچه، نان، کراکر و انواع دیگر محصولات پخته شده استفاده کرد.

خاصیت دانه تف, دانه ی تف چیست

فواید دانه ی تف

موارد استفاده دانه تف و خواص آن

بیشترین استفاده از دانه تف در زمینه خمیر و نان هست ولی استفاده های دیگری نیز از آن می شود.

دانه تف با بها غذایی بالایی که دارد می تواند جانشین خوبی برای آرد محسوب شود و همزمان با کاربردهای آرد استفاده گردد. از دانه های آن به عنوان چای استفاده می شود.

خواص تف :

تف (Teff) دانه ای کوچک و بدون گلوتن هست که فهرستی بلند از فواید سلامت را ارائه می کند که از آن جمله می توان به متعادل کردن سطوح هورمون ها و تقویت سیستم ایمنی اشاره کرد. دانه تف سرشار از فیبر هست و منبع خوبی برای پروتئین محسوب می شود.

مناسب برای لاغری

دانه تف به دلیل مواد معدنی، ترکیبات ارگانیک و فیبر بالایی که دارد، در رژیم غذایی افرادی که قصد لاغری دارند، استفاده می شود.

پروتئین

کشور مادر Teff، اتیوپی، به دلیل دوندگان مسافت طولانی خود مشهور هست. برخی از آنها سلامتی این دونده ها را به مصرف دانه های تف نسبت می دهند. اتیوپیایی ها حدود 2 سوم پروتئین خود را از این دانه ریز دریافت می کنند. در 150 گرم آرد تهیه شده از تف، بدن ما به 25٪ از میزان روزانه پروتئین دست پیدا می کند.

بیشتر بخوانید:  خواص و نحوه استفاده از فلفل پول بیبر

فیبر

تف منبع خوبی از فیبر رژیم غذایی از جمله نشاسته مقاوم هست که سرشار از فیبر بسیار هست که اخیراً کشف شده هست و به ما در مدیریت قند خون، وزن و سلامت روده بزرگ کمک می کند.

درباره چای تف, درباره ی دانه های تف

تف منبع خوبی از فیبر می باشد

بدون گلوتن

تف بدون گلوتن هست و بنابراین می تواند بسیاری از فواید سلامتی و غذایی را که به آنها خلق کرده ایم بدون صدمه رساندن به دستگاه گوارش ما ارائه دهد.

منیزیم

تف منبع خوبی برای تقویت سیستم های عضلانی، عصبانی و قلبی عروقی ما هست. این ماده حاوی 69٪ از بها روزانه منیزیم 1 شخص هست. منیزیم برای بسیاری از فرآیندهای بدن ما 1 عامل اثرگذار هست و می تواند در پیشگیری از مواردی مشابه میگرن، حملات قلبی و دیابت به ما کمک کند.

ویتامین B6

با مصرف تف، ما می توانیم به 10٪ از بها روزانه ویتامین B6 (پیریدوکسین) ما در 1 وعده غذایی دسترسی پیدا کنیم. ویتامین B6 در همه جای بدن کمک می کند. عملکرد ویتامین B6 برای قلب و عروق، گوارش، سیستم ایمنی، عضلانی و عصبانی خیلی مهم هست. این یکی از ویتامین هایی هست که در پشت صحنه هست.

فلز روی

روی سیستم ایمنی و کد ژنتیکی ما را هم‌پیمان می کند. این به ما در مبارزه با بیماری و ساخت پروتئین کمک می کند. 1 وعده تف می تواند 10٪ از روی مورد نیاز ما را تأمین کند.

کلسیم

و برنده پارچه ریز هست! تف به آسودگی دانه ها را در مقدار کلسیم هدایت می کند (123 میلی گرم در 1 فنجان پخته شده تف). این تقریباً 5 مساوی بیشتر از گندم کامل هست. همه ما می دانیم که این برای استخوان ها و دندان های ما معنی دارد!

درمورد دانه تف,آشنایی با دانه تف

دانه ی تف دارای ویتامین C زیادی می باشد

بیشتر بخوانید:  مقایسه شیر بز با شیر گاو

ویتامین C

این چیز خاصی در مورد tef هست. غلات بیشتر دارای ویتامین C نیستند. اما تف در واقع منبع خوبی از ویتامین هست که برای سیستم ایمنی بدن، بافت های بدن و سیستم اسکلتی بدن خیلی مهم هست.

چه افرادی نباید چای تف را بخورند؟

خانم های باردار و زنان شیرده و همچنین افرادی که گرفتار ابتلا به بیماریهای قلبی می باشند نباید از دانه و نیز چای تف استفاده نمایند.

منبع: خوی وب و بیتوته

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …